Canadian Journal of Learning and Technology / La revue canadienne de
l’apprentissage et de la technologie has just published its latest issue
at http://cjlt.csj.ualberta.ca/index.php/cjlt. We invite you to review the
Table of Contents here and then visit our web site to review articles and
items of interest.
Thanks for the continuing interest in our work,
Jenna Kelland
cjlt@ualberta.ca
Vol 39, No 3 (2013)
Table of Contents
Editorial
Editorial / Éditoiral PDF
Heather Kanuka
Articles
Screen capture technology: A digital window into students’ writing processes / Technologie de capture d’écran: une fenêtre numérique sur le processus d’écriture des étudiants PDF
Jeremie Seror
Learning Management Systems and Principles of Good Teaching: Instructor and Student Perspectives / Systèmes de gestion de l’apprentissage et principes d’un bon enseignement: Perspectives de l’enseignant et de l’étudiant PDF
Alyssa Lai, Philip Savage
Using cloud-computing applications to support collaborative scientific inquiry: Examining pre-service teachers’ perceived barriers towards integration / Utilisation d’applications infonuagiques pour appuyer la recherche scientifique collaborative PDF
Joel Donna, Brant G Miller
Elementary students’ affective variables in a blended learning environment supported by a blog: a case study / Variables affectives des élèves du primaire dans un contexte d’apprentissage en réseau soutenu par un blogue: une étude de cas PDF
Stéphane Allaire, Pascale Thériault, Vincent Gagnon, Evelyne Lalancette
Investigating How Digital Technologies Can Support a Triad-Approach for Student Assessment in Higher Education / Étude des technologies numériques comme appuis à l’évaluation tripartite des étudiants universitaires PDF
Norm Vaughan
Book Review
Book Review — Flexible pedagogy, flexible practice: Notes from the trenches of distance education. PDF
Teresa Paslawski
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.