The Canadian Journal of Learning and Technology / La revue canadienne de
l’apprentissage et de la technologie has just published its latest issue
at http://cjlt.csj.ualberta.ca/index.php/cjlt.
Canadian Journal of Learning and Technology / La revue canadienne de
l’apprentissage et de la technologie
Vol 39, No 4 (2013)
Table of Contents
http://cjlt.csj.ualberta.ca/index.php/cjlt/issue/view/83
Editorial
——–
Editorial / Éditorial
Heather Kanuka
Articles
——–
The reality of assessing ‘authentic’ electronic portfolios: Can
electronic portfolios serve as a form of standardized assessment to measure
literacy and self-regulated learning at the elementary level? /
L’évaluation d’e-portfolio «authentiques»
Eva Mary Bures, Alexandra Barclay, Philip C Abrami, Elizabeth J Meyer
Shifting Views: Exploring the Potential for Technology Integration in Early
Childhood Education Programs / Changement d’opinion: Exploration du
potentiel d’intégration de la technologie dans les programmes
d’éducation de la petite enfance
Beverlie Dietze, Diane Kashin
Student Perceptions of Using Tablet Technology in Post-Secondary Classes /
Perceptions des étudiants quant à l’utilisation des tablettes
électroniques dans les classes universitaires
Colin F Mang, Leslie J Wardley
Examining Informal Learning using Mobile Devices in the Healthcare Workplace
/ Examen de l’apprentissage informel par l’utilisation d’appareils
mobiles dans le milieu des soins de santé
Dorothy (Willy) Fahlman
Learning Analytics: Readiness and Rewards / L’analyse de
l’apprentissage : état de préparation et récompenses
Norm Friesen
Using Tablet Computers with Elementary School Students with Special Needs:
The Practices and Perceptions of Special Education Teachers and Teacher
Assistants / Utilisation des tablettes électroniques avec des enfants
d’école primaire à besoins spéciaux
Genevieve Marie Johnson