Posted by: Richard Schwier | June 30, 2015

Canadian Journal of Education- Revue canadienne de l’éducation Vol. 38, No 2 (2015) published

The Canadian Journal of Education/Revue canadienne de l’éducation has just
published its latest issue at http://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce.
We invite you to review the Table of Contents here and then visit our web
site to review articles and items of interest.

For more information on the authors and their research, please visit our
Facebook page. Please help spread the word by liking the page!

Thank you for your continuing interest in our work.

Chers lecteurs,

Le plus récent numéro de la Revue canadienne de l’éducation vient d’être
publié à l’adresse suivante :
http://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce. Nous vous invitons à
consulter la table des matières, puis à visiter notre site Web pour y lire
les articles qui vous intéressent.

Pour en savoir plus sur les auteurs et leurs recherches, veuillez consulter
notre page Facebook. Aidez à faire passer le mot en indiquant que vous
aimez la page!

Nous vous remercions de l’intérêt que vous portez à notre revue.

Katy Ellsworth
Managing Editor
acde@telus.net
follow us on Twitter @cje_rce

Revue canadienne de l’éducation
Vol. 38, No 2 (2015)
Sommaire
http://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/issue/view/105

Editorial/Éditorial
——–
Éditorial (1-2)
Rollande Deslandes
Editorial (1-3)
Erika Hasebe-Ludt

Articles
——–
La collaboration entre l’école, la famille et la communauté en milieu à
risque : quels défi s pour la formation initiale des enseignants du
primaire? (1-28)
Nicole Tremblay, Catherine Dumoulin, Mathieu Gagnon, Patrick Giroux
L’éducation aux médias dans le Programme de formation de l’école
québécoise : intégration, pratiques et problématiques (1-33)
Normand Landry, Joëlle Basque
Portrait des pratiques évaluatives déclarées par des enseignants
d’éducation physique et à la santé au primaire (1-28)
Olivia Monfette, Johanne Grenier
Quelle approche pédagogique pour optimiser l’efficience de l’apprentissage
du complément du nom ? (1-22)
François Vincent, Vincent Grenon, Olivier Dezutter
Queer pedagogy in sex education (1-22)
George Drazenovich
Development and Evaluation of a Peer Mentorship Program for Aboriginal
University Students (1-34)
Jennine S Rawana, Daniella D Sieukaran, Hien T Nguyen, Randy Pitawanakwat
Athletics, Music, Languages, and Leadership: How Parents Influence the
Extracurricular Activities of their Children (1-34)
Dianne Ashbourne, Lesley Andres
Fostering Cultural Humility among Pre-Service Teachers: Connecting with
Children and Youth of Immigrant Families through Service-Learning (1-30)
Darren Lund, Lianne Lee
Digital storytelling for transformative global citizenship education (1-28)
Hoa Truong-White, Lorna McLean
The Influence of Collective Asynchronous Discourse Elaborated Online by
Pre-Service Teachers on Their Educational Interventions in the Classroom
(1-29)
Stéphane Allaire

Book Reviews/Recensions d’ouvrages
——–
Education 2.0: The Learning Web Revolution and the Transformation of the
School (1-4)
Audrey Dahl

Canadian Society for the Study of Education/Société canadienne pour
l’étude de l’éducation
http://www.cje-rce.ca


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: