STLHE – Publication vol. 8 no. 1 of The CJSoTL | SAPES – Publication du volume 8, numéro 1 de la RCACEA

We are delighted to announce the publication of Volume 8 Issue 1 of The Canadian Journal for the Scholarship of Teaching and Learning (CJSoTL)/La revue canadienne sur l’avancement des connaissances en enseignement et en apprentissage (RCACEA), the official, trans-disciplinary, peer-reviewed, electronic publication of the Society for Teaching and Learning in Higher Education.

CJSoTL/RCACEA seeks to advance the scholarship of teaching and learning in Canadian post-secondary institutions. It therefore provides an avenue for a wide range of educators, including faculty members, administrators, academic librarians, educational developers, learning resource specialists, and graduate students, to discuss ways of enhancing student learning experiences through systematic inquiry into teaching and learning in all disciplines.

We invite submissions, in either English or French, from anyone, including international colleagues, interested in discussing teaching and learning issues that are relevant to different types of institutions in the Canadian context.

Volume 8 Issue 1 continues to exemplify this significant contribution to the SoTL literature with the following articles.

“Finding Place in Higher Education: An Epistemological Analysis”
Shelagh M. Crooks

“Perceived Benefits of an Undergraduate Degree”
Cole Norton and Tanya Martini

“Words Matter: The Impact of “Catchy” vs Conventional Course Titles on Student Interest”
Joan Flaherty, Bruce G. McAdams, and Joshua E. LeBlanc

“An Analytical Autoethnographical Account of using Inquiry-Based Learning in a Graduate Research Methods Course”
Jules Woolf

“Student Perceptions of Staged Transfer to Independent Research Skills During a Four-year Honours Science Undergraduate Program”
Sarah L. Symons, Andrew Colgoni, and Chad T. Harvey

“Implementation and Evaluation of the Course Dossier Methodology”
Wahidun N. Khanam and Calvin S. Kalman

“Evaluating the Implementation and Effectiveness of Reflection Writing”
Isabelle Boutet, Marie-Pier Vandette, and Sophie-Claire Valiquette-Tessier

“The Presence of Gender Disparity on the Force Concept Inventory in a Sample of Canadian Undergraduate Students”
Magdalen Normandeau, Seshu Iyengar, and Benedict Newling

“L’effet de la personnalité sur la performance des étudiants universitaires en sciences de l’administration à l’examen écrit, au test à choix multiple et aux travaux pratiques”
Sawsen Lakhal, Éric Frenette, and Serge Sevigny

“Does Correct Answer Distribution Influence Student Choices When Writing Multiple Choice Examinations?”
Jacqueline A. Carnegie

We invite you to read these exceptional articles and learn more about the journal by visiting http://www.cjsotl-rcacea.ca/.

Sincerely,

Elizabeth Marquis, Senior Editor
Ken N. Meadows, Managing Editor
The Canadian Journal for the Scholarship of Teaching and Learning


SAPES – Publication du volume 8, numéro 1 de la revue canadienne sur l’avancement des connaissances en enseignement et en apprentissage

Chers collègues,

Nous sommes ravis de vous annoncer la publication le numéro 1 du volume 8 de La revue canadienne sur l’avancement des connaissances en enseignement et en apprentissage (RCACEA), la revue électronique officielle, transdisciplinaire et soumise à l’évaluation d’un comité de lecture de la Société pour l’avancement de la pédagogie dans l’enseignement supérieur (SAPES).

RCACEA vise à dynamiser les travaux scientifiques sur l’enseignement et l’apprentissage dans les établissements canadiens d’enseignement postsecondaire. La revue constitue donc un moyen permettant à une grande diversité de pédagogues, y compris les membres du corps enseignant, les administrateurs, les bibliothécaires universitaires, les agents de développement pédagogique, les spécialistes des ressources en apprentissage et les étudiants de troisième cycle de débattre des façons d’améliorer les expériences d’apprentissage des étudiants en effectuant des études systématiques sur l’enseignement et l’apprentissage dans toutes les disciplines.

Nous nous attendons à ce que La revue apporte une contribution importante à l’avancement des connaissances en enseignement et en apprentissage. Nous invitons donc toutes les personnes intéressées, y compris les collègues étrangers, à nous soumettre un article en français ou en anglais portant sur des sujets pertinents pour les différents types d’établissements d’enseignement dans le contexte canadien.

Le numéro 1 du volume 8 est un autre exemple de cette contribution importante à la littérature sur l’avancement des connaissances en enseignement et apprentissage. Voici les articles qu’il contient :

« Finding Place in Higher Education: An Epistemological Analysis »
Shelagh M. Crooks

« Perceived Benefits of an Undergraduate Degree »
Cole Norton et Tanya Martini

« Words Matter: The Impact of “Catchy” vs Conventional Course Titles on Student Interest »
Joan Flaherty, Bruce G. McAdams, et Joshua E. LeBlanc

« An Analytical Autoethnographical Account of using Inquiry-Based Learning in a Graduate Research Methods Course »
Jules Woolf

« Student Perceptions of Staged Transfer to Independent Research Skills During a Four-year Honours Science Undergraduate Program »
Sarah L. Symons, Andrew Colgoni, et Chad T. Harvey

« Implementation and Evaluation of the Course Dossier Methodology »
Wahidun N. Khanam et Calvin S. Kalman

« Evaluating the Implementation and Effectiveness of Reflection Writing »
Isabelle Boutet, Marie-Pier Vandette, et Sophie-Claire Valiquette-Tessier

« The Presence of Gender Disparity on the Force Concept Inventory in a Sample of Canadian Undergraduate Students »
Magdalen Normandeau, Seshu Iyengar, et Benedict Newling

« L’effet de la personnalité sur la performance des étudiants universitaires en sciences de l’administration à l’examen écrit, au test à choix multiple et aux travaux pratiques »
Sawsen Lakhal, Éric Frenette, et Serge Sevigny

« Does Correct Answer Distribution Influence Student Choices When Writing Multiple Choice Examinations? »
Jacqueline A. Carnegie

Nous vous invitons à lire ces articles exceptionnels et à en apprendre plus sur notre revue en visitant le site http://ir.lib.uwo.ca/cjsotl_rcacea/index_fr.html.

Nous vous souhaitons une bonne lecture.

Elizabeth Marquis, rédactrice en chef
Ken N. Meadows, éditeur en chef
La revue canadienne sur l’avancement des connaissances en enseignement et en apprentissage

 

 
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s