We are delighted to announce the publication of “SoTL within Canadian Contexts & Communities: The Collaborative Writing Groups Initiative” a special issue of The Canadian Journal for the Scholarship of Teaching and Learning (CJSoTL).
The special issue, guest edited by Nicola Simmons along with CJSoTL Senior Editor Elizabeth Marquis, contains work generated through a unique collaborative writing initiative facilitated by the SoTL Canada constituency of the Society for Teaching and Learning in Higher Education. Through this initiative, teams of scholars from across Canada came together to co-author articles on teaching and learning topics of shared interest, including the development of SoTL in various institutional contexts and the question of who does (or does not) engage in SoTL work. “SoTL within Canadian Contexts & Communities: The Collaborative Writing Groups Initiative” makes a significant contribution to the SoTL literature with the following articles: “Defining the Scholarship of Teaching and Learning” “Reflections on the Development of International Collaborative Writing Groups (ICWGs) about Teaching and Learning in Higher Education” “Leading Up in the Scholarship of Teaching and Learning” “Framework for Strengthening the Scholarship of Teaching and Learning in the Canadian College Sector” “Bridging the Divide: Leveraging the Scholarship of Teaching and Learning for Quality Enhancement” “Nested Within or Swallowed Up: Le dilemme des chercheurs francophones en pédagogie postsecondaire au Canada” “Success in Student-Faculty/Staff SoTL Partnerships: Motivations, Challenges, Power, and Definitions” “Conditions for Contingent Instructors Engaged in the Scholarship of Teaching and Learning” “Drawing on the Principles of SoTL to Illuminate a Path Forward for the Scholarship of Educational Development” We invite you to read these exceptional articles and learn more about the journal by visiting http://www.cjsotl-rcacea.ca/. Sincerely, |
|
Annonce de la publication « L’ACEA dans le contexte et les communautés du Canada : l’initiative des groupes de rédaction en collaboration » |
Chers collègues, Nous sommes ravis de vous annoncer la publication de « L’ACEA dans le contexte et les communautés du Canada : l’initiative des groupes de rédaction en collaboration », un numéro spécial de La revue canadienne sur l’avancement des connaissances en enseignement et en apprentissage (RCACEA). Ce numéro spécial, dont la rédaction a été assurée par la rédactrice invitée Nicola Simmons et par la rédactrice en chef de la RCACEA, Elizabeth Marquis, comprend des articles rédigés suite à une initiative unique de rédaction en collaboration facilitée par le groupe constitutif ACEA Canada de La Société pour l’avancement de la pédagogie dans l’enseignement supérieur. Par le biais de cette initiative, des groupes de chercheurs d’un bout à l’autre du Canada se sont groupés pour co-rédiger des articles d’intérêt commun sur des sujets traitant de l’enseignement et de l’apprentissage, y compris sur le développement de l’ACEA dans divers contextes institutionnels ainsi que sur la question de savoir qui s’engage (ou ne s’engage pas) dans le travail de l’ACEA. « L’ACEA dans le contexte et les communautés du Canada : l’initiative des groupes de rédaction en collaboration » apporte une contribution importante à la recherche sur l’avancement des connaissances en enseignement et apprentissage avec les articles suivants : « L’ACEA dans le contexte et les communautés du Canada : l’initiative des groupes de rédaction en collaboration » apporte une contribution importante à la recherche sur l’avancement des connaissances en enseignement et apprentissage avec les articles suivants : « Defining the Scholarship of Teaching and Learning » « Reflections on the Development of International Collaborative Writing Groups (ICWGs) about Teaching and Learning in Higher Education » « Leading Up in the Scholarship of Teaching and Learning » « Framework for Strengthening the Scholarship of Teaching and Learning in the Canadian College Sector » « Bridging the Divide: Leveraging the Scholarship of Teaching and Learning for Quality Enhancement » « Nested Within or Swallowed Up: Le dilemme des chercheurs francophones en pédagogie postsecondaire au Canada » « Success in Student-Faculty/Staff SoTL Partnerships: Motivations, Challenges, Power, and Definitions » « Conditions for Contingent Instructors Engaged in the Scholarship of Teaching and Learning » « Drawing on the Principles of SoTL to Illuminate a Path Forward for the Scholarship of Educational Development » Nous vous invitons à lire ces articles exceptionnels et à en apprendre davantage sur notre revue en consultant le site : http://ir.lib.uwo.ca/cjsotl_rcacea/index_fr.html. Nous vous souhaitons une bonne lecture. Cordialement, |