STLHE Call for Alan Blizzard Award Coordinator | Appel de candidatures au poste de coordonnateur/coordonnatrice du Prix Alan Blizzard

 The Society for Teaching and Learning in Higher Education is seeking applications from members interested in the volunteer position of Coordinator, Alan Blizzard Award. The Alan Blizzard Award was established to encourage, identify, and publicly recognize those whose exemplary collaboration in teaching enhances student learning. The Award Coordinator oversees and manages all aspects of this bi-annual award.

Highlights

  • Issues the call for nominations for the Award
  • Recruits the adjudicators and communicates all aspects of the adjudication process to them
  • Notifies and communicates with the successful team
  • Provides detailed feedback to unsuccessful nominators and nominees
  • Writes and documents all publicity-related material, including promotional materials for the Award and the announcements about the recipients for the media
  • Oversees the program budget, including the preparation of an annual report that documents and itemizes program expenditures
  • Works closely with the STLHE Administrator in all aspects of running the program
  • Attends the annual STLHE conference and liaises conference organizers to arrange either a concurrent session or poster at the STLHE annual conference.
  • Consults with, and reports to, the STLHE Awards Chair.

Criteria for Applicants

  • STLHE member-in-good-standing
  • Strong interpersonal and oral and written communication and facilitation skills
  • Suitable administrative and budget experience with managing an Awards program
  • Willingness to commit the time necessary to achieve the goals of the Award
  • Ability to work on an ongoing basis with the STLHE Awards Chair and the STLHE Board of Directors,
  • Experience with using Dropbox

Bilingualism is an asset.

Term of Appointment—three years, beginning December 2018 and ending October 2021.

How to Apply— Submit a brief (1 page) expression of interest including how your background meets the criteria and responsibilities specified above. Email your interest to the Awards Chair, Valerie Lopes at awards@stlhe.ca, on or before Monday, 19 November 2018.

Thank you for your interest in this position.


Appel de candidatures au poste de coordonnateur/coordonnatrice du Prix Alan Blizzard


La Société pour l’avancement de la pédagogie dans l’enseignement supérieur est à la recherche de candidats et de candidates intéressés au poste bénévole de coordinateur/coordinatrice du Prix Alan Blizzard. Le Prix Alan Blizzard a été créé pour encourager, identifier et reconnaître publiquement les personnes dont la collaboration exemplaire dans le domaine de l’enseignement universitaire renforce l’apprentissage des étudiants. Le coordinateur ou la coordinatrice du prix dirige et gère tous les aspects de ce prix décerné tous les deux ans.

Points saillants

  • Envoie l’appel à nominations pour le prix.
  • Recrute des adjudicateurs et dirige le processus d’adjudication.
  • Informe le groupe retenu et communique avec ce groupe.
  • Envoie des commentaires détaillés aux personnes qui ont proposé les candidats infructueux et aux candidats eux-mêmes.
  • Rédige et prépare toute la documentation publicitaire, y compris les documents promotionnels relatifs au prix ainsi que les annonces concernant les lauréats.
  • Dirige le budget du programme, y compris la préparation du rapport annuel qui documente et donne le détail des dépenses relatives au programme.
  • Travaille en collaboration étroite avec l’administrateur de la SAPES pour tous les aspects du programme.
  • Participe au Congrès annuel de la SAPES et assure la liaison avec les organisateurs du congrès afin d’organiser soit une séance parallèle soit une présentation par affiche lors du Congrès annuel de la SAPES.
  • Relève du coordinateur ou de la coordinatrice des prix de la SAPES et consulte cette personne.

Critères d’admissibilité des candidats

  • être membre en règle de la SAPES
  • posséder de solides compétences en communications inter personnelles, orales et écrites, ainsi qu’en facilitation
  • avoir une expérience préalable concernant la direction d’un programme de prix
  • être disponible pour consacrer le temps nécessaire à la réalisation des objectifs du prix
  • être capable de travailler de façon continue avec le coordinateur ou la coordinatrice des prix de la SAPES et avec le Conseil d’administration de la SAPES
  • avoir de expérience pour utiliser Dropbox

Le bilinguisme est un atout.

Mandat – trois ans, de décembre 2018 à octobre 2021.

Envoi des candidatures – veuillez envoyer une courte (1 page) expression d’intérêt qui expliquera comment votre expérience répond aux critères et aux responsabilités mentionnés ci-dessus. Si nécessaire, veuillez indiquer que vous avez le soutien de votre établissement pour assister aux congrès.

Veuillez envoyer votre demande à la coordinatrice des prix, Valerie Lopes, à awards@stlhe.ca au plus tard le lundi 19 novembre 2018.

Nous vous remercions de votre intérêt pour ce poste.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s