Join the conversation on Transforming Teaching and Learning in Higher Education

TAKING STOCK 2.0

Join the conversation on Transforming Teaching and Learning in Higher EducationWe are excited to announce that we are working on Taking Stock 2.0: Transforming Teaching and Learning in Higher Education. A lot has changed in our understanding of, and approach to teaching and learning in higher education, since the 2010 publication of Taking Stock: Research on Teaching and Learning in Higher Education. And yet, much has stayed the same (even despite the current pandemic). As we approach the book’s tenth anniversary, it seems appropriate to take stock once again – of what we know now, what has changed and what further change is needed in support of deep and essential learning in our ever-changing world.

Please join us – editors Julia Christensen Hughes, Joy Mighty, and Denise Stockley – for an engaging conversation at 2:30 EDT on June 10! We hope to draw on your insightful research, lived experience and wise reflections as we finalize the structure and proposed content for Taking Stock 2.0. It is our intention that this second book will support the work of STLHE and its members for years to come.

Following the webinar, there will be a call for chapter contributions, with a publication target date of spring 2021 (just in time for the 40th Anniversary of STLHE and our conference in Ottawa).

Register now

TAKING STOCK 2.0 – BILAN DE LA SITUATION 2.0

Participez à la conversation sur le sujet : Transformer l’enseignement et l’apprentissage dans l’enseignement supérieur.

Nous sommes ravis d’annoncer que nous travaillons actuellement sur le Bilan de la situation 2.0 : Transformer l’enseignement et l’apprentissage dans l’enseignement supérieur. Bien des choses ont changé concernant notre compréhension et notre approche de l’enseignement et de l’apprentissage dans l’enseignement supérieur depuis la publication en 2010 de l’ouvrage intitulé Taking Stock: Research on Teaching and Learning in Higher Education. Et pourtant, bien des choses sont restées inchangées (même en dépit de la pandémie actuelle). Alors que nous approchons du dixième anniversaire de la publication du livre, il semble approprié de faire de nouveau le bilan de la situation – ce que nous savons, ce qui a changé et quels autres changements sont nécessaires pour soutenir l’apprentissage profond et essentiel dans notre monde en perpétuel changement.

Joignez-vous à nous – les éditeurs Julia Christensen Hughes, Joy Mighty et Denise Stockley – pour une conversation engageante le 10 juin à 14 h 30, heure de l’Est! Nous espérons être en mesure de nous inspirer de vos recherches judicieuses, de vos expériences vécues et de vos réflexions éclairées alors que nous finalisons la structure et le contenu proposé pour l’ouvrage Taking Stock 2.0 – Bilan de la situation 2.0. Nous espérons que ce deuxième livre soutiendra le travail de la SAPES et de ses membres pendant de nombreuses années à venir.

Après le webinaire, nous lancerons un appel à contributions de chapitres, avec une date de publication prévue pour le printemps de 2021 (juste à temps pour le XLe anniversaire de la SAPES et notre congrès à Ottawa).

Inscrivez-vous maintenant

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s